Een winkeldag in Solamachi en Akihabara

3 oktober 2016 - Tokyo, Japan

Gister scheen de zon volop, maar vandaag zou het regenachtig worden. We hebben onze dag naar Nikko uitgesteld en zijn naar het overdekte winkelcentrum Solamachi (Luchtstad) onder de Skytree gegaan. Zo vlak onder de Skytree is deze toren gewoon echt heel hoog. Dit was onze verwachting toen Wim en Elise (apart van elkaar, we kenden elkaar nog niet) als jonge tieners (13 en 11) naar Parijs gingen en naar de Eiffeltoren keken. Wat een teleurstelling dat de Eiffeltoren niet eens tot in de wolken ging en dat je de top gewoon kon zien.

Skytree is iets hoger dan de toren van Pisa en de Eiffeltoren, maar dezelfde grap werkt

De Skytree kregen we met geen mogelijkheid helemaal op de foto toen we er vlak voor stonden. Voor de nieuwsgierigen: hij is 634 meter hoog.

Binnen zijn vijf etages vol winkels en zoals Japan dat hoort te doen, zijn er veel themawinkels.

Kirby Café Kirby Café: het menu

Een Kirby-café, een Studio Ghibli-winkel en een Pokémon Center. Je zou zo alles willen meenemen, maar ja... dat gaat nooit in de koffer passen. :-)

Mooie scène uit My Neighbor Totoro De Neko no basu (Katbus) komt Elise ophalen

Pokémon Center in Solamachi, het grote winkelcentrum onder de Skytree Een Oranda-chu (Neder-chu)!

En als het niet de typische Japanse themawinkels zijn, dan wel de rondlopende mascottes. Lotte vind ze niet eng en dan is de interactie met die mascottes echt grappig. We hebben ons heerlijk kunnen vermaken in Solamachi.

Een schaap met engelvleugels; mascottes komen veel voor in Japan Een moment later nog een mascotte van een Japans bedrijf

Na de lunch zijn we naar een oud vertrouwd stukje Tokyo gegaan. De vorige keer overnachtten we op 20 minuten lopen van Akihabara. Dit is de manga-anime-elektronica-centrum van Tokyo. Even wegdromen van al die Nintendo- en anime-koopwaar. Als het toch eens allemaal in onze koffer zou passen...

Terug in Asakusa hebben we gedineerd. Geweldig moment toen ze met Nijntje-bestek voor Lotte kwamen aanzetten. Dat vond Lotte wel heel leuk en het bordje ging helemaal leeg.

Miffi (Nijntje)-bestek bij Lotte's maaltijd

Omdat we eigenlijk wel toeristen zijn, hebben we toch nog even geposeerd bij de Kaminarimon (Bliksempoort) voor we terug naar het hotel gingen. Het is direct naast het metrostation die we nemen voor ons hotel.

Met de Hello Kitty-app AR-foto's maken en badges verzamelen! Kawaii!

Ja, dat zijn Hello Kitty-figuurtjes. De Japanse toeristenorganisatie heeft een Hello Kitty-app ontwikkeld en dan kun je op toeristische plaatsen een AR-foto met Hello Kitty in kimono maken. Hiermee verzamel je badges en krijg je achtergrondjes voor op de telefoon. Ze doen alles als het kawaii (schattig) is. We komen nog langs best een aantal toeristische plekken die ook in de app worden genoemd. Hou je maar vast op heel veel kawaii!

1. Hetty:
    3 oktober 2016
    : )
    Wat zijn jullie mooi op elkaar afgestemd, alle drie in het groen