Een rondje Hakone en een begroetende berg Fuji

6 oktober 2016 - Hakone, Japan

Prachtig om 's ochtends op te staan en vanuit de hotelkamer de berg Fuji te zien. Het is net na de zomer waardoor de wereldberoemde vulkaan geen ijskap heeft, maar een mooie rode gloed in de top. Vanuit de publieke openlucht onsen (42°C opgewarmd bronwater door de Owakudani-vulkaan waar we op verblijven) kunnen we verder genieten van het prachtige uitzicht op Fuji-san (berg Fuji) en heerlijk ontspannen.

Ohayo Gozaimasu, Fuji-san

Onderweg naar onze kabelbaanhalte worden we nog een keer groots begroet. Majestueus is die berg zo losstaand en torent boven alles uit.

Onderweg naar onze kabelbaanhalte vanaf het hotel

En daar is onze heuse kitch-piratenschip waarmee we een half uur varen naar de andere kant van het meer Ashi. Na bergtrein, kabeltrein en kabelbaan wordt het eens tijd voor een ander vervoermiddel.

Met het schip naar de andere kant van het meer Ashi. Mooi uitzicht vanaf de boot met een kleine torii op de achtergrond.

Aan de andere kant van het meer loopt de oude handelsroute Tokaido van Kyoto naar toen Edo, nu Tokyo geheten. En daar waar handel wordt gedreven, geld wordt verdiend, kan ook tol worden geheven. Daarnaast fungeerde dit complex als douane voor mannen naar Edo die gecontroleerd werden op hun wapens en vrouwen die Edo wilde verlaten. Het complex is inclusief soldatenbarak, officierenkantoor, tolpoort, gevangenis, paardenstal en uitkijktoren. Over het meer reizen was verboden en daar zorgden deze mensen wel voor.

De tolpoort in het oude Edo-tijdperk. Uitkijktoren bij de tolpoort met beneden bijgebouwen.

Naast het tolhuiscomplex ligt het Onshihakone-park. Helaas was het uitzichtpunt afgesloten. Ook helaas was rond deze tijd de Fuji-berg niet zichtbaar. Maar wel hebben we dik kunnen genieten van de mooie natuur. Dat is altijd lastig op foto vast te leggen, maar hier toch een poging.

Prachtig Onshihakone-park. Uitzicht vanuit Onshihakone-park.

Nog meer mooi uitzicht vanaf Onshihakone-park. Funny Engrish everywhere.

Terug met de boot en met een ander vervoermiddel, een doodgewone lijnbus, zijn we nog even naar een pampasveld gegaan. Waar wij in Europa idyllische plaatjes hebben van mensen in tarwevelden, hebben Japanners dan met pampasvelden. Deze velden komen ook veel in anime en speelfilms terug. En ja, het was mooi en sfeervol.

Het Susuki-pampasgrasveld Lotte heeft het naar haar zin.

Het Susuki-pampasgrasveld Lol bij het pampasgrasveld.

Teruggekomen nog even afkoelen in de onsen na een hete en zonnige dag. Het is weer bedtijd voor Lotte als we na het avondeten in ons hotel nog even afscheid nemen van Fuji-san vanuit ons eigen tuintje. Oyasuminasai (slaap lekker) Fuji-san en Lotte!

Oyasuminasai, Fuji-san

1. Sanne:
    6 oktober 2016
    Ohh! Wat is het mooi daar! En super leuk, de beroemde Fuji berg :D
  2. Hetty:
    6 oktober 2016
    Wat is het ontzettend mooi daar!
    Vraagje, hoe koel je af in water van 42°C? : )
  3. Wim, Elise en Lotte:
    11 oktober 2016
    Ja, dat vroegen we ons ook af. Toch is het wel heerlijk bijkomen in zo'n heet bad.