Asakusa en SkyTree (dat héle hoge gebouw)

1 oktober 2016 - Tokyo, Japan

Heerlijk als je een directe verbinding hebt van het vliegveld naar je hotel en de reis nog geen 15 minuten duurt. Nu we Japanse kaarten kunnen lezen, zijn we niet 4 uur bezig met verdwalen, maar lopen we in een keer recht op ons hotel af. Wel zo makkelijk als deze en die van de vorige reis op 5 minuten loopafstand liggen van de metrohalte.

Lopend door de straten van Tokyo

We zijn naar het giganitsche winkelcentrum van de SkyTree (1-na-hoogte gebouw ter wereld) gelopen. Ons hotel ligt er 15 minuten lopen vandaan. Lekker gelunched, onszelf daar wakker gehouden (jet-lag hé?) en Lotte heeft er weer vriendjes gemaakt.

Lotte's tweede vriendje. Te schattig!

Ja, Lotte is kawaii (schattig), adorable, cute en we krijgen bergen glimlachen van mensen die haar zien. Ze wordt toegejuicht uit auto's etc. Een echte VIP. Wij maken nu ook wat meer praatjes met anderen en dat is eigenlijk wel ontzettend leuk. Eigenlijk vinden wij die Japanse peuters ook om van weg te smelten, dus het is zeker wederzijds.

's Avonds na een kort middagslaapje zijn we gaan shoppen en dineren in het winkelcentrum van Asakusa (5 min lopen). We moeten overigens alle loopafstanden maal 3 doen, want de buggy is er nog niet. Lotte loopt niet snel, maar zeker wel stug door en houdt het allemaal goed vol. In Asakusa staat de wereldberoemde Kaminarimon, een grote torri of poort naar het oude Tokyo. We zijn er de vorige reis uitgebreid geweest, dus we hebben ons er nu gedragen als locals (ook geen foto's genomen). Terug naar het hotel kwamen we dit gebouwtje tegen.

Ja, we zijn in Japan en komen deze bouwstijl zo in het wild tegen

Over de brug terug naar het hotel. Op de achtergrond zie je de SkyTree. Vanaf hier is het nog zo'n 20 minuten lopen naar die hoge toren (!).

Op de achtergrond de SkyTree toen we terug liepen naar ons hotel

1. Sanne:
    2 oktober 2016
    Leuke foto's!! En wat is die toren hoog zeg!
    Is het wel veilig zo 's nachts op straat?
  2. Wim, Elise en Lotte:
    2 oktober 2016
    Het was nog niet zo laat. Maar het is ook laat op de avond erg veilig. Je komt soms (zoals tijdens de vorige reis) dronken 'salaryman' tegen. Na een lange werkdag wil er nog wel eens veel gedronken worden. Maar er was toen (ook) geen slechte sfeer.
  3. Mojgan:
    mooi zo . dank je ...